Hej :) Zgodnie z regulaminem, który otrzymałaś podpisując umowę : limit należności to określona indywidualnie przez operatora górna granica zobowiązań Abonenta, której przekroczenie może uprawniać operatora
do podjęcia następujących działań: zawieszenia możliwości inicjowania połączeń wychodzących, zablokowania możliwości korzystania z niektórych usług oraz zablokowania świadczenia usługi roamingu. Zgodnie z tym, operator może, a nie musi zablokować usługi. W praktyce niezmiernie rzadko lub w ogóle się nie zdarza, by robił to przy kwocie 100 zł, abstrahując od tego, że nie każdy klient chciałby by mu usługi przy tej kwocie blokować.
Limit należności nie chroni więc przed wysokimi rachunkami. To jest zabezpieczenie dla operatora, w przypadku gdyby kwota niezbillowanych połączeń była bardzo wysoka, operator zabezpiecza się taką blokadą w razie ewentualnej niewypłacalności klienta. Klientowi natomiast operator umożliwia założenie blokad, które uchronią go przed wysokim rachunkami, możesz je założyć po zalogowaniu na konto nju mobile. W przypadku roamingu, masz blokadę transmisji danych w roamingu, która blokuje dodatkowo płatny transfer po wykorzystaniu pakietu w strefie 1 i w pozostałych strefach, jeśli jej nie założysz, to dopiero po osiągnięciu pułapu 240 zł za transmisję danych w roamingu włączy się tzw. antybillszok. Pozdrawiam :)
[edytowane przez pilotka o 17:02 w dniu 2019-10-15]