to jest odpowiedź na post:
Wygląda mi to na jakiś problem Nju w roamingu, o którym głośno nikt z Orange chyba nie chce mówić.
Zgadzam się.
Informacja dla wszystkich zainteresowanych: problem rozwiązany.
Pomogły groźby i szczegółowe opisanie problemu wg poniższego schematu:
- nazwa sieci z jaką próbowano połączyć
- data i godzina braku połączenia
- komunikat przy próbie wykonania połączenia
- datę, od kiedy występuje problem (lub zakres dat w jakich problem występował lub występuje od -do)
Polecam napisanie kilku zgłoszeń. Ja wysłałem trzy. Niekoniecznie miłych. Odniosłem wrażenie, że bez ostrego sformułowania zgłoszenia włącznie z deklaracją że będę zmuszony rozwiązać umowy z nju jeśli problem nie zostanie rozwiązany, jest ono olewane.
Ostatecznie nareszcie doczekałem się (mam nadzieję ostatecznego) usunięcia problemu i wczoraj telefon zaczął działać w Hiszpanii, a następnie zalogował się poprawnie w Monachium w drodze powrotnej (przesiadka) i potem w Polsce :)
Odpowiedź jaką otrzymałem na moje trzecie zgłoszenie:
"Przekazaliśmy sprawę do działu technicznego. Po weryfikacji problemu poprawiono ustawienia dla numeru 50x xxx xxx. Prosimy o wykonanie restartu aparatu telefonicznego.
Jeśli nadal wystąpi problem zalecamy, by ręcznie zmienić Operatora. Jeśli numer nie zaloguje się do żadnego Operatora prosimy o wybór danej sieci kilka razy (nawet do 10 razy) pod rząd, nawet gdy będzie informacja, że nie można się zalogować. "
Udało się i telefon robi to automatycznie (sprawdzone w Samsung A7 i SamsungA5).
Życzę wszystkim z podobnym problemem by na podstawie mojego przypadku udało się im rozwiązać pozytywnie sprawę.
Pozdrawiam,
Piotr
[edytowane przez samsung7 o 22:53 w dniu 2016-01-17]