<div class="PostStream-item" data-index="209" data-time="2024-05-23T19:17:03.000Z" data-number="229" data-id="5921909" data-type="comment"><article class="CommentPost Post Post--by-actor"><div class="Post-body">Witam
Chciałem podzielić się problemem i jego rozwiązaniem z VoLTE w Nju Mobile z telefonem One Plus 12.
Nju Mobile - czyli Orange w okolicy w której mieszkam wyłącza pasma 3G? (Słupsk). Podczas rozmów miałem zawsze dostęp do Internetu (włączone dane komórkowe) w czasie prowadzenia rozmowy zrzucało mnie z LTE do H+ i mogłem np. odpisać w what`s upie, czy sprawdzić stan konta. Jakie było moje zdziwienie, gdy podczas rozmowy z babeczką z banku poproszony o autoryzację mobilną w aplikacji zostałem nagle bez internetu - w czasie prowadzenia rozmowy kompletnie odcięło mnie od neta. Okazało się, że Orange wyłączył nadajniki z pasmem 3G.
Oczywiście rozwiązaniem jest włączana opcja połączeń VoLTE wówczas podczas rozmowy możemy korzystać równolegle z jakości rozmowy LTE oraz internetu. Miałem zaznaczoną tę opcję w ustawieniach karty SIM? ale nadal nie działało. Oficjalnie nasze telefony OnePlus 12 w Orange są poza listę tel. certyfikowanych:
<a data-pswp="" href="https://forum.android.com.pl/assets/files/2024-05-23/1716490991-508265-telefony.png" rel="" target="" data-pswp-width="835" data-pswp-height="320">
<a data-pswp="" href="https://forum.android.com.pl/assets/files/2024-05-23/1716491068-881078-niecertyfikowane-tel.png" rel="" target="" data-pswp-width="991" data-pswp-height="341">
<a href="https://www.orange.pl/medias/omni/lp/b2c/inne/wykorzystaj-siec/Telefony_VoLTE_Wificalling.pdf" rel="ugc noopener nofollow" target="_blank">https://www.orange.pl/medias/omni/lp/b2c/inne/wykorzystaj-siec/Telefony_VoLTE_Wificalling.pdf
Data aktualizacji 08.05.2024
Od razu napiszę, że formularz kontaktowy do pomocy technicznej nic nie daje, bo kolo odpisał tak: "Aktualnie dla wskazanego przez Pana modelu OnePlus 12 nie prowadzimy prac z producentem celem dostosowania oprogramowania urządzenia do obsługi funkcji VoLTE (?) "
Rozwiązaniem okazała się infolinia NJU Mobile i zgłoszenie problemu do konsultanta. Otóż konsulatatnt Nju mobile
(i pewnie Orange też) dopiero z poziomu admina może włączyć nam usługę VoLTE. Samodzielnie po zalogowaniu do konta nie zrobimy niestety tego - co najwyżej pocztę głosową możemy uruchomić . Ale na dokładkę Pani powiedziała, że usługi 5G również nie mam aktywnej. Reasumując w Nju Mobile i pewnie Orange, jak sami nie zadzwonimy nie będziemy mieli w OnePlus 12 VoLTE i 5G, pomimo tego, że w ustawieniach karty SIM będziemy mieli włączoną opcję VoLTE oraz preferowany typ sieci 5G/LTE/3G/2G. Przy okazji warto przejść na nowy plan taryfowy w NJU za te same pieniądze więcej GB, bo jak sami nie zadzwonimy to się nic nie zmieni?. Czyżby celowa polityka Orange? Testowałem kartę PLAY z telefonu żony. Wszystko działa z automatu, nie trzeba wydzwaniać po konsultantach dodatkowo przy ikonce zasięgu pojawią się literki VoLTE w Nju/Orange tego nie ma, ale mój problem został rozwiązany.
Przepraszam za długi laborat, ale podejrzewam, że ludzi z takim problemem będzie coraz więcej, oby post okazał się pomocny.</article>