VoLTE OnePlus 12

 

VoLTE OnePlus 12 (2024-05-23 21:51)

<div class="PostStream-item" data-index="209" data-time="2024-05-23T19:17:03.000Z" data-number="229" data-id="5921909" data-type="comment"><article class="CommentPost Post Post--by-actor"><div class="Post-body">Witam
Chciałem podzielić się problemem i jego rozwiązaniem z VoLTE w Nju Mobile z telefonem One Plus 12.
Nju Mobile - czyli Orange w okolicy w której mieszkam wyłącza pasma 3G? (Słupsk). Podczas rozmów miałem zawsze dostęp do Internetu (włączone dane komórkowe) w czasie prowadzenia rozmowy zrzucało mnie z LTE do H+ i mogłem np. odpisać w what`s upie, czy sprawdzić stan konta. Jakie było moje zdziwienie, gdy podczas rozmowy z babeczką z banku poproszony o autoryzację mobilną w aplikacji zostałem nagle bez internetu - w czasie prowadzenia rozmowy kompletnie odcięło mnie od neta. Okazało się, że Orange wyłączył nadajniki z pasmem 3G.
Oczywiście rozwiązaniem jest włączana opcja połączeń VoLTE wówczas podczas rozmowy możemy korzystać równolegle z jakości rozmowy LTE oraz internetu. Miałem zaznaczoną tę opcję w ustawieniach karty SIM? ale nadal nie działało. Oficjalnie nasze telefony OnePlus 12 w Orange są poza listę tel. certyfikowanych:
<a data-pswp="" href="https://forum.android.com.pl/assets/files/2024-05-23/1716490991-508265-telefony.png" rel="" target="" data-pswp-width="835" data-pswp-height="320">
<a data-pswp="" href="https://forum.android.com.pl/assets/files/2024-05-23/1716491068-881078-niecertyfikowane-tel.png" rel="" target="" data-pswp-width="991" data-pswp-height="341">
<a href="https://www.orange.pl/medias/omni/lp/b2c/inne/wykorzystaj-siec/Telefony_VoLTE_Wificalling.pdf" rel="ugc noopener nofollow" target="_blank">https://www.orange.pl/medias/omni/lp/b2c/inne/wykorzystaj-siec/Telefony_VoLTE_Wificalling.pdf
Data aktualizacji 08.05.2024
Od razu napiszę, że formularz kontaktowy do pomocy technicznej nic nie daje, bo kolo odpisał tak: "Aktualnie dla wskazanego przez Pana modelu OnePlus 12 nie prowadzimy prac z producentem celem dostosowania oprogramowania urządzenia do obsługi funkcji VoLTE (?) "
Rozwiązaniem okazała się infolinia NJU Mobile i zgłoszenie problemu do konsultanta. Otóż konsulatatnt Nju mobile
(i pewnie Orange też) dopiero z poziomu admina może włączyć nam usługę VoLTE. Samodzielnie po zalogowaniu do konta nie zrobimy niestety tego - co najwyżej pocztę głosową możemy uruchomić . Ale na dokładkę Pani powiedziała, że usługi 5G również nie mam aktywnej. Reasumując w Nju Mobile i pewnie Orange, jak sami nie zadzwonimy nie będziemy mieli w OnePlus 12 VoLTE i 5G, pomimo tego, że w ustawieniach karty SIM będziemy mieli włączoną opcję VoLTE oraz preferowany typ sieci 5G/LTE/3G/2G. Przy okazji warto przejść na nowy plan taryfowy w NJU za te same pieniądze więcej GB, bo jak sami nie zadzwonimy to się nic nie zmieni?. Czyżby celowa polityka Orange? Testowałem kartę PLAY z telefonu żony. Wszystko działa z automatu, nie trzeba wydzwaniać po konsultantach dodatkowo przy ikonce zasięgu pojawią się literki VoLTE w Nju/Orange tego nie ma, ale mój problem został rozwiązany.
Przepraszam za długi laborat, ale podejrzewam, że ludzi z takim problemem będzie coraz więcej, oby post okazał się pomocny.</article>

 

VoLTE OnePlus 12 (2024-05-24 06:06)

Dzięki za informację.
Lista telefonów certyfikowanych na stronie https://www.njumobile.pl/obsluga/uslugi,volte

[edytowane przez jacp11 o 06:07 w dniu 2024-05-24]
 

VoLTE OnePlus 12 (2024-05-24 09:32)

Jak telefonu nie ma na liście certyfikowanych to i tak usługa zostanie wyłączona. 

~maks

 

VoLTE OnePlus 12 (2024-05-25 22:18)

to jest odpowiedź na post:

Jak telefonu nie ma na liście certyfikowanych to i tak usługa zostanie wyłączona. 




<span >No właśnie nie...  Czytaj ze zrozumieniem. Usługa działa pomimo braku tel. na liście tel. certyfikowanych, tylko sam musisz zadzwonić na infolinie i dział techniczny musi Ci to ze swojego poziomu włączyć. Sam tego na swoim koncie na stronie nju mobile nie zrobisz.

 

VoLTE OnePlus 12 (2024-05-27 06:58)

To ty nie czytasz ze zrozumieniem. System automatycznie wyłączy usługę, jak telefon nie jest na liście certyfikowanych, bo zakłóca sygnał pozostałym mieszkańcom. Już tak miałem, więc wiem jak to działa. 

~maks

 

VoLTE OnePlus 12 (2024-05-27 13:43)

(do skasowania)<span times="" new="" roman",serif;="" mso-fareast-font-family:"times="" roman";mso-ansi-language:pl;mso-fareast-language:="" pl;mso-bidi-language:ar-sa"="">

[edytowane przez jac o 13:44 w dniu 2024-05-27]
 

VoLTE OnePlus 12 (2024-05-30 18:44)

to jest odpowiedź na post:

To ty nie czytasz ze zrozumieniem. System automatycznie wyłączy usługę, jak telefon nie jest na liście certyfikowanych, bo zakłóca sygnał pozostałym mieszkańcom. Już tak miałem, więc wiem jak to działa. 




Mam OnePlus 12, tel. nie ma na liście certyfikowanych do tej pory, zadzwoniłem do działu obsługi klienta, powłączali mi wszystko i u mnie jakoś działa, także nie wiem, o czym mówisz... minął miesiąc i jakoś mi tej usługi nie wyłączyli pomimo braku telefonu na liście certyfikowanych tel. Orange....

odpowiedź

VoLTE OnePlus 12 | ~maks (27.05.2024, 06:58)

To ty nie czytasz ze zrozumieniem. System automatycznie wyłączy usługę, jak telefon nie jest na liście certyfikowanych, bo zakłóca sygnał pozostałym mieszkańcom. Już tak miałem, więc wiem jak to działa. 
wybierz obrazek niepasujący do reszty

Aby nie podawać nicka przy każdym komentarzu zaloguj się.

aktualnie na forum znajduje się:

104 gości i 0 zalogowanych użytkowników