Zawsze można zmienić telefon na model z bardziej czułą anteną, bo to też może robić dużą różnicę albo ostatecznie zmienić mieszkanie ;)
Operator dla jednego, czy kilku klientów nic nie zmieni. Co innego korpo, która jest tzw. kluczowym klientem danego operatora i zgłasza problem z zasięgiem w swojej siedzibie, gdzie w teorii zasięg powinien być.
Zgłoszenie wysłać można, bo może ten sam problem będzie miało dużo więcej osób w tej dzielnicy, a wtedy być może operator coś w końcu zmieni.
Jednak jeśli problem jest wyjątkowo uciążliwy to lepiej zmienić operatora na takiego, który działa bez problemu.
Choć w ogóle nie rozumiem idei korzystania z sieci, która nie działa w miejscu mojego zamieszkania. Każdy powinien zrobić rozpoznanie i wybrać to co spełnia jego oczekiwania. Czyli najpierw ustalam, które sieci działają bez problemu w lokalizacjach, gdzie najczęściej przebywam (mieszkam/pracuję/odpoczywam itp.), a potem spośród sieci działających w sposób przeze mnie akceptowalny wybieram ofertę najlepiej odpowiadającą moim potrzebom.