forumnju z rachunkiemofertaWolno działający internet

Wolno działający internet

 

Wolno działający internet (2016-08-27 00:24)

Witam!
Mam taki problem, że kilka dni temu przeniosłem numer z orange do nju i prawie wszystko jest ok. Problem w tym że mam 13GB transferu do wykorzystania i co prawda internet działa, lecz jest raczej dosyć wolny. Telefon pokazuje mi na górze że jestem w zasięgu 4G/LTE, czasami 3G a mimo to internet działa słabo... Prędkość oscyluje w granicach 0.02-0.05 Mb/s, więc jest źle... Nie ma mowy o sensownym wykorzystaniu transferu np. na oglądanie filmów, bo ta prędkość nawet przy przeglądaniu stron sprawia problemy. Próbowałem coś ustawiać w ustawieniach telefonu/sieci komórkowych, ale nic mi to nie dało. Mój telefon to Allview P8 Energy, jeśli ma to jakieś znaczenie. Pozdrawiam.

odpowiedź została zgłoszona do moderacji

~michał

 

Wolno działający internet (2016-08-27 17:09)

Jeśli jesteś od kilku dni w Nju to może masz proporcjonalny pakiet, a pełne 13GB zyskasz dopiero od nowego okresu.
Zadzwoń do BOK i tam dopytaj.

 

Wolno działający internet (2016-10-02 20:02)

A jak było w Orange tak samo czy lepiej?

 

Wolno działający internet (2016-10-03 09:12)

@blazer

Opis ~michał sugeruje, że ma po prostu lejek, bo 0,02-0,05Mb/s to inaczej 20-50kb/s, a jak kojarzę to w Nju lejek jest właśnie do 64kb.
Sam wspomniał, że jest od kilku dni, a pierwszy okres jest niepełny i ma proporcjonalną ilość danych dlatego w ofercie Jeden na wszystko za 39zł zamiast pełnych 13GB mógł mieć np. 2GB, które zdążył wykorzystać.

IMO nie ma to nic wspólnego z siecią tylko z aktywnym lejkiem po wykorzystaniu proporcjonalnej ilość danych.
Jeśli sam nie potrafi tego zweryfikować to niech zadzwoni do BOK to mu to sprawdzą. Chyba, że już ma nowy okres i wszystko działa OK to na forum już nie zagląda i nie podał rozwiązania.

 

Wolno działający internet (2016-10-03 12:16)

Witam.
Ja przeniosłem się z PLAY do nju.mobile i się zawiodłem tutaj. Chyba popełniłem błąd, Jednak w Play prędkość internetu była o wiele szybsza.

Oto wynik testu niu.mobile = wielkie nieporozumienie

[URL=http://www.speedtest.pl/][IMG]http://www.speedtest.pl/test/135954670[/IMG]

 

Wolno działający internet (2016-10-03 14:36)

Witam.
Mam podobny problem jak Michał. Również przeniosłem się kilka dni temu z Play do nju mobile - dotyczy to internetu mobilnego - numer dodatkowy za 19 zł, 20GB transferu. Problem jest taki, że prędkość tego internetu jest zdecydowanie słabsza niż w Play, transfery są mizerne a strony przy przeglądaniu internetu ładują się b. wolno, lub niekiedy nawet....wcale. Rozważam powrót do play, jeśli się nic nie zmieni.

 

Wolno działający internet (2016-10-03 14:42)

@nowicjusz2
4,7/21,7Mb to nie jest źle.
Widać masz małe doświadczenie.
internet z sieci komórkowej to nie stałe łącze kablowe, więc nie oczekuj stałej prędkości zawsze i wszędzie.
Prędkość jest dynamiczna i niestety trzeba się liczyć, że mogą być ograniczenia, które na typowym łączu kablowym nie występują albo zdarzają się bardzo rzadko.

Powiem Ci w tajemnicy, że wolniejsze transfery uzyskiwałem na łączu Plusa, abonamentowym LTE "bez limitu", choć to był początek okresu i podstawowy pakiet dopiero co został lekko ruszony.

@sventon
u siebie w technologi 3G (H+) na speedtest na smartfonie mam 24,8/4,1Mb czyli jest OK. W LTE nie sprawdzałem, bo nie chciało mi się zmieniać ustawień.

W przypadku Nju Dodatkowy niektórzy kiedyś zgłaszali problem z lejkiem 64kb jeśli na Numerze Głównym nie było żadnego transferu danych, a transfer odbywał się wyłącznie na numerze dodatkowym.
Nju internetowy Dodatkowy to inna usługa ale działająca jak Nju Dodatkowy, więc warto sprawdzić ten trop.
Jeśli masz stały lejek 64kb to dzwoń do BOK i zgłoś problem techniczny.
A jak nie chcesz czekać na finał sprawy to rób przeniesienie numeru do Play. Tutaj nie masz cyrografu, więc droga wolna.

[edytowane przez nju_klient o 14:54 w dniu 2016-10-03]
 

Wolno działający internet (2016-10-03 15:47)

to jest odpowiedź na post:

A jak było w Orange tak samo czy lepiej?

 

Wolno działający internet (2016-10-03 15:49)

tak w orange moglem ogladac filmy i dasc szybko ladowalo. Teraz mysli i namyslec sie nie moze.

 

Wolno działający internet (2016-10-03 17:58)

@tomasz.tomasz
o czym tu piszesz.
Jeśli Ty jesteś autorem wątku ~michal to jaki jest sens porównywać lejek 64kb (0,02-0,05Mb/s) z łączem bez takowego lejka?
Na lejku to faktycznie mało co można zrobić ale z założenia lejek służy do czegoś innego i nie jest normalnym objawem jeśli faktycznie nie zużyłeś przysługującego Ci pakietu.

Zamiast wchodzić w nic nie dające polemiki skontaktuj się z BOK i tam wyjaśnij, a potem podziel się z innymi jaki był finał sprawy i co było powodem Twoich problemów.

odpowiedź

Wolno działający internet | nju_klient (03.10.2016, 14:42)

@nowicjusz2
4,7/21,7Mb to nie jest źle.
Widać masz małe doświadczenie.
internet z sieci komórkowej to nie stałe łącze kablowe, więc nie oczekuj stałej prędkości zawsze i wszędzie.
Prędkość jest dynamiczna i niestety trzeba się liczyć, że mogą być ograniczenia, które na typowym łączu kablowym nie występują albo zdarzają się bardzo rzadko.

Powiem Ci w tajemnicy, że wolniejsze transfery uzyskiwałem na łączu Plusa, abonamentowym LTE "bez limitu", choć to był początek okresu i podstawowy pakiet dopiero co został lekko ruszony.

@sventon
u siebie w technologi 3G (H+) na speedtest na smartfonie mam 24,8/4,1Mb czyli jest OK. W LTE nie sprawdzałem, bo nie chciało mi się zmieniać ustawień.

W przypadku Nju Dodatkowy niektórzy kiedyś zgłaszali problem z lejkiem 64kb jeśli na Numerze Głównym nie było żadnego transferu danych, a transfer odbywał się wyłącznie na numerze dodatkowym.
Nju internetowy Dodatkowy to inna usługa ale działająca jak Nju Dodatkowy, więc warto sprawdzić ten trop.
Jeśli masz stały lejek 64kb to dzwoń do BOK i zgłoś problem techniczny.
A jak nie chcesz czekać na finał sprawy to rób przeniesienie numeru do Play. Tutaj nie masz cyrografu, więc droga wolna.
wybierz obrazek niepasujący do reszty

Aby nie podawać nicka przy każdym komentarzu zaloguj się.

aktualnie na forum znajduje się:

40 gości i 0 zalogowanych użytkowników