<div>Jestem rodzicem. Kupiłem kilka numerów w Nju m.in. dla dzieci.
Potem po zalogowaniu się na konta tych numerów pozakładałem blokady
połączeń na numery premium, o podwyższonej opłacie, na numery
międzynarodowe itp.</div><div>Bardzo się zdziwiłem, gdy okazało się, że
te blokady wcale NIE DZIAŁAJĄ! Każdy, kto ma w ręku telefon z kartą sim z
Nju może sobie samodzielnie taką blokadę włączyć lub wyłączyć kodem i
blokada włączona na stronie internetowej nie ma tu żadnego znaczenia.
Ona nie działa.
</div><div>Czyli moje dziecko wpisuje sobie odpowiedni kod i dzwoni na numery międzynarodowe!</div><div>Złożyłem
reklamację na taki sposób regulowania blokad. Niestety, Nju stoi na
stanowisku, że administrator i właściciel numerów nie może decydować o
blokadach, lecz decydować może człowiek, który ma w ręku telefon z kartą
sim. Nawet, jeśli jest niepełnoletni. W ten sposób np. po kradzieży
telefonu, złodziej może w ciągu 5 sekund odblokować dowolne kosztowne
połączenia i dzwonić na Alaskę lub do Japonii.</div><div>Niestety brak zrozumienia ze strony Nju.</div><div>Szukam
tego zrozumienia w UKE, UOKIK oraz u Rzecznika Praw Dziecka.
Podpowiedzcie inne instytucje. Oczekuję przyznania, że właściciel numeru
ma wyłączne prawo decydowania, jakie rozmowy odbywają się z jego
numerów.</div>Marek