forumnju z rachunkiemofertaRachunek na ponad 100zł

Rachunek na ponad 100zł

 

Rachunek na ponad 100zł (2016-12-19 11:36)

Hej,


W poprzednim miesiącu wykonywałem trochę połączeń na zagraniczne numery, i w końcu przyszedł mi rachunek na ponad 100zł. Na stronie jest napisane, że na 100zł jest blokada i więcej na pewno się nie zapłaci, więc chyba coś jest nie tak. Niby złożyłem reklamację przez infolinię, ale na maila jeszcze nic mi nie przyszło. Da się coś z tym zrobić?


Dzięki!

~beladrius

 

Rachunek na ponad 100zł (2016-12-19 14:03)

"Limit należności to określona indywidualnie przez nju mobile górna granica Twoich zobowiązań. 

Jeśli zdarzy ci się, że przekroczysz limit, nju mobile może zobowiązać Cię do wpłacenia kaucji, zawiesić możliwość wykonywania połączeń wychodzących lub zablokować możliwość korzystania z niektórych usług np. roamingu.

Aby sprawdzić swój limit należności, zaloguj się w zakładce <strong>moje konto</strong> następnie wybierz opcję <strong>faktury</strong>. Po podaniu kodu z SMS, będziesz mógł sprawdzić wysokość limitu. Jeśli nie zarejestrowałeś się jeszcze na portalu, zrób to teraz. 

Dodatkowe szczegóły dotyczące limitu należności znajdziesz w <a href="http://www.njumobile.pl/b/articles/regulaminy/Regulamin-swiadczenia-uslug-dla-Abonentow-nju-mobile.pdf" target="_blank" >Regulaminie świadczenia usług dla Abonentów nju mobile."


Limit to pułap, po którego przekroczeniu Nju może żądać od Ciebie wpłaty kaucji na poczet zabezpieczenia przyszłych zobowiązań. Nie jest to żadnego typu blokada! Tę teorię dorobiłeś sobie sam i nawet nie przeczytałeś czym tak naprawdę jest limit należności. Rachunek jak się postarasz możesz wydzwonić nawet na tysiące złotych. W Nju nie ma blokad tego typu. Jedyne co to możesz sobie ustawić limit usług Premium, ale tyczy się to tylko SMS/MMS oraz połączeń głosowych z numerami o podwyższonej wartości.

 

Rachunek na ponad 100zł (2016-12-23 12:57)

Ten limit 100 zł pokazywany na stronie wprowadza w błąd. Przed wakacjami potrzebowałem aktywować 2 pakiety roamingowe i zadzwoniłem do BOK czy nie będzie problemu bo rachunek z tymi 2 pakietami przekroczy 100 zł. I dowiedziałem się że nie bo ten limit dotyczy... w sumie nie wiem czego, natomiast limit przy którym mógłbym mieć problem domyślnie jest ustawiony na chyba 250 zł i to chyba mimo wyłączenia antybilszoka. Można go zmienić w BOK i nie ma nic wspólnego z tym 100 zł widocznym w panelu.

[edytowane przez martinezcb o 12:59 w dniu 2016-12-23]
 

Rachunek na ponad 100zł (2016-12-25 15:55)

Limit, o którym wspominasz 250zł to limit na uslugi roamingowe. Z tego co pamiętam kilka dobrych lat temu weszła jakaś ustawa, która nakazywała wszystkim operatorom ustawienie domyślnego limitu uslug roamingowych na 250zł. Oczywiście każdy mógł sobie ten limit zmienić po złożeniu oświadczenia w BOK. Taki sam limit miałem w Heyah, T-Mobile oraz Play. Nie ma on nic wspólnego z połączeniami w strefie krajowej. Żaden operator w Polsce nie nakłada limitów na jakiekolwiek połączenia wewnątrz kraju, byłoby to odbieraniem sobie potencjalnych zysków. Są ustawy, które zmuszają operatora do pewnych blokad dla dobra klienta, ale takiej o jakiej mówicie nie ma. Jedyne co operator może i ma prawo zrobić to w przypadku nabicia bardzo dużego rachunku, wstrzymać możliwość wykonywania połączeń aż do pokrycia kosztów przez użytkownika oraz żądać od niego kaucji na poczet zabezpieczenia przyszłych zobowiązań. Reasumując.. i tak można nabić rachunek na kilka tys. zł. np. dzwoniąc na numery Premium.


P.S.
Przypomina mi się historia z mojego życia gdy pod koniec lat 90, jeszcze za czasów Idei, w ofercie POP na kartę zadłużyłem się na -400zł ponieważ ówczesny system nie był w stanie naliczyć na bierząco SMSów Premium i mimo, że saldo pokazywało stan dodatni, dopiero po 24h zliczyło wszystko i zablokowało połączenia z saldem minusowym. Wtedy nie było konieczności rejestracji i taką kartę SIM można było wywalić bez konsekwencji do kosza :) Ale to taki offtopic

[edytowane przez ciajus o 16:03 w dniu 2016-12-25]

odpowiedź

Rachunek na ponad 100zł | ~beladrius (19.12.2016, 11:36)

Hej,


W poprzednim miesiącu wykonywałem trochę połączeń na zagraniczne numery, i w końcu przyszedł mi rachunek na ponad 100zł. Na stronie jest napisane, że na 100zł jest blokada i więcej na pewno się nie zapłaci, więc chyba coś jest nie tak. Niby złożyłem reklamację przez infolinię, ale na maila jeszcze nic mi nie przyszło. Da się coś z tym zrobić?


Dzięki!
wybierz obrazek niepasujący do reszty

Aby nie podawać nicka przy każdym komentarzu zaloguj się.

aktualnie na forum znajduje się:

63 gości i 0 zalogowanych użytkowników