Ogólnie dobrze to pojmujesz, a prościej się nie da, bo to we wniosku masz zawarty tryb przeniesienia numeru i Nju (lub inny dotychczasowy operator) będzie postępować zgodnie z Twoim wnioskiem.
Najlepiej przy zawieraniu nowej umowy powiedz konsultantowi, że chcesz przenieść numer w tzw. 1 dzień roboczy, bez okresu wypowiedzenia i wtedy konsultant powinien za Ciebie wybrać odpowiedni wariant i określić datę przeniesienia np. na jutro.
Potem dostajesz potwierdzenie, czy wniosek został pozytywnie rozpatrzony i jaka będzie w praktyce data przeniesienia, bo może być poślizg 2-3 dni.
Konsultanci traktują potencjalnych klientów jak idiotów i nie tłumaczą im wszystkich dostępnych opcji. Zresztą się nie dziwię, bo 99% nie wie co ma za umowę i na jakich zasadach, a po naliczeniu potencjalnych kar za zerwanie przedterminowe "starych" umów mieliby pretensje do nowego operatora.
Konsultanci zwyczajowo pytają, czy dotychczasowa umowa jest na czas określony, czy nieokreślony. Jeśli powiesz, że nieokreślony to domyślnie wybierają wariant ze standardowym okresem wypowiedzenia i wtedy czekasz co najmniej miesiąc.
Musisz konsultantowi wprost powiedzieć co chcesz osiągnąć i że jesteś świadoma potencjalnych opłat jakie trzeba będzie uiścić staremu operatorowi, żeby nie traktował Ciebie jak idiotę ;)