forumnju z rachunkiemofertaprzejście z NJU z rachunkiem do innej sieci

przejście z NJU z rachunkiem do innej sieci

 

przejście z NJU z rachunkiem do innej sieci (2015-12-12 10:51)

Ile wynosi okres wypowiedzenia umowy i przejście z numerem do innej sieci(nie ORANGE)?
Tak jak w temacie.

~zenobia

 

przejście z NJU z rachunkiem do innej sieci (2015-12-12 23:03)

okres wypowiedzenia może wynieść od min. 1 dnia roboczego do X dni jakie sobie wybierzesz albo wg standardowego okresu wypowiedzenia, czyli miesiąc okresu ze skutkiem formalnym na koniec okresu rozliczeniowego. Dany wariant określasz przy wyborze trybu przeniesienia numeru.
O szczegóły najlepiej pytaj nowego operatora podczas zawierania umowy, powinien Ci to wyjaśnić co wybrać, aby uzyskać wybrany przez Ciebie wariant.

 

przejście z NJU z rachunkiem do innej sieci (2015-12-13 09:29)

Jakie warunki trzeba spełnić(w NJU), aby przejść w 1 dzień? Przypominam, oferta z rachunkiem.

~zenobia

 

przejście z NJU z rachunkiem do innej sieci (2015-12-14 16:27)

To nie są warunki Nju lecz ogólne warunki przenoszenia numeru z jednej sieci do drugiej.
Jak już pisałem:
"Dany wariant określasz przy wyborze trybu przeniesienia numeru.
O szczegóły najlepiej pytaj nowego operatora podczas zawierania umowy, powinien Ci to wyjaśnić co wybrać, aby uzyskać wybrany przez Ciebie wariant.
"

 

przejście z NJU z rachunkiem do innej sieci (2015-12-14 20:57)

<span >Może prościej. <br ><span >Składam wniosek w innej sieci o przeniesienie numeru z NJU(z rachunkiem). <br ><span >Czy NJU zwolni ten numer w 1 dzień, czy będzie czekać do zakończenia okresu rozliczeniowego, w którym otrzymali wniosek, a może do okresu następnego? <br ><span >Jeżeli zwolni w 1 dzień, to rozumiem, że do końca pierwszego lub jeszcze następnego będzie pobierał minimalne 9zł. + ewentualnie to co do chwili otrzymania wniosku, zostało wykorzystane przez abonenta.<br ><span >Dobrze to pojmuję?

~gość1450123036108

 

przejście z NJU z rachunkiem do innej sieci (2015-12-14 22:38)

Ogólnie dobrze to pojmujesz, a prościej się nie da, bo to we wniosku masz zawarty tryb przeniesienia numeru i Nju (lub inny dotychczasowy operator) będzie postępować zgodnie z Twoim wnioskiem.

Najlepiej przy zawieraniu nowej umowy powiedz konsultantowi, że chcesz przenieść numer w tzw. 1 dzień roboczy, bez okresu wypowiedzenia i wtedy konsultant powinien za Ciebie wybrać odpowiedni wariant i określić datę przeniesienia np. na jutro.
Potem dostajesz potwierdzenie, czy wniosek został pozytywnie rozpatrzony i jaka będzie w praktyce data przeniesienia, bo może być poślizg 2-3 dni.

Konsultanci traktują potencjalnych klientów jak idiotów i nie tłumaczą im wszystkich dostępnych opcji. Zresztą się nie dziwię, bo 99% nie wie co ma za umowę i na jakich zasadach, a po naliczeniu potencjalnych kar za zerwanie przedterminowe "starych" umów mieliby pretensje do nowego operatora.

Konsultanci zwyczajowo pytają, czy dotychczasowa umowa jest na czas określony, czy nieokreślony. Jeśli powiesz, że nieokreślony to domyślnie wybierają wariant ze standardowym okresem wypowiedzenia i wtedy czekasz co najmniej miesiąc.
Musisz konsultantowi wprost powiedzieć co chcesz osiągnąć i że jesteś świadoma potencjalnych opłat jakie trzeba będzie uiścić staremu operatorowi, żeby nie traktował Ciebie jak idiotę ;)

 

przejście z NJU z rachunkiem do innej sieci (2015-12-14 23:12)

<span >Nadal chyba nie do końca się rozumiemy. <div >Przy rozwiązaniu umowy bezpośrednio w NJU, jest tak, że końcem umowy jest ostatni dzień następnego okresu po tym w którym złożono wypowiedzenie.
W związku z tym pytania zawarte w moim ostatnim wątku(gość1450123036108)<div >Z Twojej wypowiedzi wnioskuję, że przy przeniesieniu w 1(2,3) dzień i wniosku złożonym u innego operatora, NJU będzie żądać do zapłaty, to co zostało "nabite" do chwili przeniesienia numeru + 9zł. za następny okres do czasu formalnego zakończenia umowy( j. na wstępie).<div >A może się mylę i numer zostanie przeniesiony w 1(2,3) dzień, bez tych opłat?

~zenobia

 

przejście z NJU z rachunkiem do innej sieci (2015-12-15 10:43)

Raczej dobrze się rozumiemy tylko Ty cały czas piszesz o zwykłym wypowiedzeniu, a wątek jest o przejściu do innej sieci.
Przy przejściu masz większą paletę opcji do wyboru co do daty przejścia do innej sieci i faktycznego okresu wypowiedzenia ale trzeba to określić w samym wniosku składanym za pośrednictwem nowego operatora.

Oczywiście trzeba zapłacić staremu operatorowi za czas, gdy numer działał w starej sieci, czyli za obecny okres.
Kiedyś myślałem, że trzeba tez zapłacić za jeszcze następny miesiąc i brałem tę opłatę pod uwagę ale w Nju nie naliczyli mi dodatkowych 9zł (min. kwota abonamentu). Choć nie wiem na 100%, czy jest to normalne, czy może błąd ze strony Nju, że nie naliczali opłaty za kolejny miesiąc.
Zresztą te 9zł więcej, czy mniej to nie problem, gorzej, gdyby chodziło o inną sieć, gdzie mamy stały abonament np. 40zł albo dużo więcej, wtedy byłoby to bardziej odczuwalne dla przeciętnej kieszeni.

 

przejście z NJU z rachunkiem do innej sieci (2015-12-15 20:32)

Teraz wszystko jasne. Dziękuję.

~zenobia

odpowiedź

przejście z NJU z rachunkiem do innej sieci | nju_klient (14.12.2015, 22:38)

Ogólnie dobrze to pojmujesz, a prościej się nie da, bo to we wniosku masz zawarty tryb przeniesienia numeru i Nju (lub inny dotychczasowy operator) będzie postępować zgodnie z Twoim wnioskiem.

Najlepiej przy zawieraniu nowej umowy powiedz konsultantowi, że chcesz przenieść numer w tzw. 1 dzień roboczy, bez okresu wypowiedzenia i wtedy konsultant powinien za Ciebie wybrać odpowiedni wariant i określić datę przeniesienia np. na jutro.
Potem dostajesz potwierdzenie, czy wniosek został pozytywnie rozpatrzony i jaka będzie w praktyce data przeniesienia, bo może być poślizg 2-3 dni.

Konsultanci traktują potencjalnych klientów jak idiotów i nie tłumaczą im wszystkich dostępnych opcji. Zresztą się nie dziwię, bo 99% nie wie co ma za umowę i na jakich zasadach, a po naliczeniu potencjalnych kar za zerwanie przedterminowe "starych" umów mieliby pretensje do nowego operatora.

Konsultanci zwyczajowo pytają, czy dotychczasowa umowa jest na czas określony, czy nieokreślony. Jeśli powiesz, że nieokreślony to domyślnie wybierają wariant ze standardowym okresem wypowiedzenia i wtedy czekasz co najmniej miesiąc.
Musisz konsultantowi wprost powiedzieć co chcesz osiągnąć i że jesteś świadoma potencjalnych opłat jakie trzeba będzie uiścić staremu operatorowi, żeby nie traktował Ciebie jak idiotę ;)

wybierz obrazek niepasujący do reszty

Aby nie podawać nicka przy każdym komentarzu zaloguj się.

aktualnie na forum znajduje się:

63 gości i 0 zalogowanych użytkowników