obsługa

znajdź rozwiązanie Twojej sprawy

funbox 3.0

  • Czym jest FunBox 3.0? Jakie są przyciski i porty w FunBox 3.0? Jakie są diody i co oznaczają w FunBox 3.0? Jak skonfigurować połączenie z internetem w FunBox 3.0? Jak przywrócić ustawienia fabryczne w FunBox 3.0? Jakie są komunikaty błędów i sposoby ich rozwiązania w FunBox 3.0? Instrukcja instalacji FunBox 3.0
  • 1. Czym jest FunBox 3.0?

    • FunBox 3.0 to nowoczesny modem przeznaczony do obsługi światłowodu, który:
    • - posiada zintegrowany terminal optyczny (ONT) i moduł z Wi-Fi, co w praktyce oznacza mniej urządzeń i kabli w domu,
      - obsługuje standard Wi-Fi 802.11ac i jest kompatybilny ze starszymi standardami,
      - automatycznie wybiera najlepszy tryb połączenia Wi-Fi dla Twoich urządzeń.
    • Jaka jest zawartość zestawu?
      - modem FunBox 3.0
      - zasilacz z diodą LED
      - przewód optyczny (1,5 metra)
      - przewód Ethernet RJ45 (Cat.6, 2 metry)
      - Instrukcja instalacji
      - Deklaracja CE + instrukcje bezpieczeństwa
  • 2. Jakie są przyciski i porty w FunBox 3.0?

    Panel przedni

    • 1. przycisk WPS umożliwia szybkie dołączanie urządzeń do sieci Wi-Fi
    • 2. przycisk Wi-Fi włączanie/wyłączanie sieci Wi-Fi
    • 3. port USB do podłączania pamięci lub dysków USB

     

    Panel tylni

    • 4. port TEL do podłączenia telefonu VoIP (telefonia internetowa)
    • 5. porty ETH (Ethernet) do podłączenia urządzeń przewodowo (np. komputerów)
    • 6. przycisk RESET umożliwia przywrócenie ustawień fabrycznych modemu
    • 7. gniazdo zasilania do podłączenia zasilacza
    • 8. włącznik modemu włączanie/wyłączanie modemu

     

    Spód

    • 9. gniazdo GPON WAN do podłączenia światłowodu
  • 3. Jakie są diody i co oznaczają w FunBox 3.0?

    • ZasilanieŚwiatłowódInternet

      FunBox 3.0 - dioda - szara - modem jest wyłączony

      FunBox 3.0 - dioda - zielona - modem jest włączony

      FunBox 3.0 - dioda - zielona - mruga - trwa aktualizacja oprogramowania

      FunBox 3.0 - dioda - szara - światłowód jest odłączony

      FunBox 3.0 - dioda - zielona - światłowód podłączony

      FunBox 3.0 - dioda - orange - problem z połączeniem - sygnał zbyt silny

      FunBox 3.0 - dioda - problem z połączeniem - sygnał zbyt słaby

      FunBox 3.0 - dioda - szara - Internet jest niedostępny

      FunBox 3.0 - dioda - zielona - Internet jest dostępny

      FunBox 3.0 - dioda - wprowadź swój login Internetu i hasło

      FunBox 3.0 - dioda - czerwona - mruga - sprawdź, czy login Internetu i hasło są poprawne

    • TelefonWPSWi-Fi 2.4 GHz / 5 GHz

      FunBox 3.0 - dioda - szara - telefon nieaktywny

      FunBox 3.0 - dioda - zielona - telefon aktywny, możesz zadzwonić

      FunBox 3.0 - dioda - zielona - mruga - trwa połączenie

      FunBox 3.0 - dioda - szara - możesz uruchomić WPS

      FunBox 3.0 - dioda - zielona - zdalny dostęp jest aktywowany

      FunBox 3.0 - dioda - orange - trwa dodawanie nowego urządzenia

      FunBox 3.0 - dioda - szara - Wi-Fi jest wyłączone

      FunBox 3.0 - dioda - zielona - możesz korzystać z Wi-Fi

  • 4. Jak skonfigurować połączenie z internetem w FunBox 3.0?

    Instrukcja - konfiguracja połączenia z internetem w FunBox 3.0

  • 5. Jak przywrócić ustawienia fabryczne w FunBox 3.0?

    Domyślna nazwa sieci to: njuswiatlowod_XXXX, gdzie XXXX oznacza cztery ostatnie znaki adresu MAC modemu.

    Jeśli w zestawie oprócz modemu FunBox 3.0 posiadasz dodatkowe urządzenie ONT (terminal optyczny do którego podłączony jest światłowód), to po przywróceniu ustawień fabrycznych odłącz ONT od zasilania lub od modemu, a następnie, na stronie konfiguracyjnej, zmień tryb pracy na zewnętrzny ONT - Użyj zewnętrznego ONT (WAN ETHERNET), po czym z powrotem podłącz ONT do modemu.

  • 6. Jakie są komunikaty błędów i sposoby ich rozwiązania w FunBox 3.0?

    Wykryliśmy problem z Twoją linią światłowodową

    • 1) Sprawdź status diody „Światłowód” na obudowie – powinna być zielona.
    • 2) Włącz ponownie modem i poczekaj kilka minut aż się uruchomi.
    • 2) Jeżeli problem nadal występuje, skontaktuj się na czacie lub infolinii *610 w celu uzyskania dalszych informacji.

    Wykryto problem z loginem Internetu i hasłem do połączenia

    • 1) Skonfiguruj połączenie z internetem,
    • 2) Login znajdziesz w aplikacji lub po zalogowaniu na swoje konto www (zakładka start). Jeżeli nie znasz hasła, możesz pozyskać nowe, klikając przycisk "wygeneruj nowe hasło".

    Administrator urządzenia ograniczył Ci dostęp do Internetu

    • Prawdopodobnie osoba, która konfigurowała to urządzenie (na przykład członek Twojej rodziny), ograniczył Ci dostęp do internetu - skontaktuj się z nią w sprawie przywrócenia działania usługi.

    Obecnie trwa aktualizacja oprogramowania modemu FunBox 3.0. Nie wyłączaj urządzenia

    • 1) Modem pobiera nową wersję oprogramowania.
    • 2) Poczekaj, aż aktualizacja się zakończy.
    • 3) Dioda "Zasilanie" powinna migać w trakcie aktualizacji.
    • 4) Po zakończeniu aktualizacji modem uruchomi się ponownie i połączenie z internetem zostanie przywrócone.

    Wprowadź login Internetu i hasło do połączenia

    • Skonfiguruj połączenie z internetem. Login znajdziesz w aplikacji lub po zalogowaniu na swoje konto www (zakładka start). Jeżeli nie znasz hasła, możesz pozyskać nowe, klikając przycisk "wygeneruj nowe hasło".

    W przypadku problemów z sygnałem światłowodowym

    • 1) Wykryto problem ze światłowodem. Sprawdź połączenie Światłowodu pomiędzy gniazdkiem a modemem FunBox.
    • 2) Wykonaj restart – wyłącz i włącz modem ponownie.
    • 3) Pamiętaj, nie odłączaj światłowodu. Światłowód emituje niewidzialne promieniowanie, które jest szkodliwe dla oka.
    • 4) Jeżeli problem nadal występuje, skontaktuj się na czacie lub infolinii *610 w celu uzyskania dalszych informacji.

    W przypadku problemów z połączeniem internetowym

    • 1) Wykryto problem z połączeniem internetowym. Sprawdź połączenie światłowodu pomiędzy gniazdkiem a modemem FunBox. Wykonaj restart – wyłącz i włącz modem ponownie. Pamiętaj, nie odłączaj światłowodu. Światłowód emituje niewidzialne promieniowanie, które jest szkodliwe dla oka. Jeżeli problem nadal występuje, skontaktuj się na czacie lub infolinii *610 w celu uzyskania dalszych informacji.
       
    • 2) Wykryto nieprawidłowy Login Internetu lub hasło do połączenia z Internetem. Uruchom przeglądarkę internetową i wpisz adres: 192.168.1.1. Zaloguj się do menu modemu Funbox – domyślne hasło sprawdzisz na naklejce na modemie. W ustawieniach zaawansowanych modemu wybierz opcję "połączenie z Internetem". Wprowadź login Internetu, który znajdziesz w aplikacji lub po zalogowaniu na swoje konto www (zakładka start). Jeżeli nie znasz hasła, możesz pozyskać nowe, klikając przycisk "wygeneruj nowe hasło".
       
    • 3) Modem Funbox jest w konfiguracji fabrycznej. Na stronie głównej modemu w prawym górnym rogu kliknij w przycisk «Opcje», następnie «Zaawansowane», wybierz po lewej stronie «połączenie z Internetem» i wprowadź login oraz hasło do usługi Internet. Login znajdziesz w aplikacji lub po zalogowaniu na swoje konto www (zakładka start). Jeżeli nie znasz hasła, możesz pozyskać nowe, klikając przycisk "wygeneruj nowe hasło".
       

    W przypadku problemów ze zrywaniem połączeń Wi-Fi w paśmie 5GHz z urządzeniami Apple

    • 1) Jeśli korzystasz z urządzeń firmy Apple i twoje połączenie Wi-Fi jest często zrywane, to zalecamy zmienić tryb szyfrowania na WPA2-PSK/AES, w tym celu:
    • 2) Zaloguj się do panelu zarządzania FunBox 3.0 pod adresem 192.168.1.1
    • 3) Kliknij na "Opcje" i wybierz "Moje Wi-Fi"
    • 4) Przejdź do sekcji "zaawansowane ustawienia Wi-Fi"
    • 5) Zmień wartość pola rodzaj zabezpieczeń na WPA2-PSK/AES
    • 6) Potwierdź zmianę klikając "zatwierdź"
  • 7. Instrukcja instalacji FunBox 3.0

Jak skonfigurować połączenie z internetem w FunBox 3.0?

Czy informacje zawarte w artykule okazały się przydatne?